سواد رسانه ای پیش نیاز سرمایه اجتماعی
برخی کلید واژه ها هستند که چون در جای خود قرار گیرند می توانند قفل ذهن را بگشایند. می توانند اندیشه را به سمت افق های بلند هدایت کنند. "سواد رسانه ای" و افزایش "سرمایه اجتماعی" را می تواند در این قاعده مورد مطالعه قرار داد و به نسبت میان این دو رسید. فکر می کنم برای رسیدن به پاسخی قابل اعتنا برای پرسش رابطه میان این دو، باید تعریفی مشخص از هر دو داشته باشیم تا بتوانیم رابطه و نسبت میان این دو را بفهمیم. تعریفی که ویکی پدیا برای سواد رسانه ای عرضه می کند این است ؛" یک نوع درک متکی بر مهارت است که میتوان براساس آن انواع رسانهها را از یکدیگر تمیز داد، انواع تولیدات رسانهای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد." این تعریف با ارائه این نگاه تکمیل می شود؛ " سواد رسانهای آمیزهای از تکنیکهای بهرهوری مؤثر از رسانهها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانهها از یکدیگر است." در باره"سرمایه اجتماعی" نیز می خوانیم؛ "سرمایه اجتماعی مفهومی در جامعهشناسی است که در تجارت، اقتصاد، علوم انسانی و بهداشت عمومی برای اشاره به ارتباطات درون و مابین گروهی از آن استفاده میشود." این تعریف نیز تکمله ای از این قرار دارد؛" اگرچه تعاریف مختلفی برای این مفهوم وجود دارد،
kasb-danesh سواد ,سرمایه ,اجتماعی ,رسانه ,یکدیگر ,میان ,سرمایه اجتماعی ,سواد رسانه ,نسبت میان ,نیاز سرمایه ,نیاز سرمایه اجتماعی منبع
درباره این سایت